Nikoho nepřekvapí, že mezi soudobými vozy pojede
Rallye Klatovy se
startovním číslem 1 dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která přesně před čtyřmi lety v
Klatovech otevřela sportovní kariéru vozu Škoda Fabia R5. Hlavním soupeřem pro tovární duo bude opět
plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro kterou jsou šumavské tratě domácími a která pojede s dvojkou. Svůj potenciál bude chtít proměnit v dobrý výsledek také
mladé duo Filip Mareš – Jan Hloušek, startovní číslo 3.
Další téměř padesátka našinců bude závodit v rámci
28. Historic Vltava Rallye, stále posilujícího českého národního šampionátu. V jeho rámci budou hlavními favority
Vlastimil Neumann, Jiří Káňa, ale také Tomáš Enge, který společně se svou sestrou usedne do Fordu Escort RS 2000 z roku 1978.
Přihlášeno je rekordních
sedmadevadesát jezdců a víc jak čtyřicet z nich bude usilovat i o body do Mistrovství Evropy v rally historických vozů! Startovní listině vévodí hvězdný
Ital "Lucky" a jeho Lancia Delta HF Integrale, hned za ním odstartuje
Fin Ville Silvasti s neméně kultovní Lancií Rally 037. Z Finska (země rallysportu zaslíbené) letos dorazí dokonce sedmnáct dvojic, nicméně závodníci přijedou do
Klatov vpravdě z celé Evropy. Na startu uvidíte
Španěla Antonia Sainze (jehož bratr byl světovým šampiónem),
Jariho Latvalu (jehož syn bojuje o současný světový titul) i několikanásobné vítěze "Vltavy"
Matse Myrsella či
Valtera Ch. Jensena.
O technice ani nemluvě – v dobrých rukou budou vozy
Audi Quattro, Lancia Rally 037, Ford Sierra RS Cosworth, Subaru Legacy či BMW M3, prosadí se ale i jezdci s
Porsche 911 či Fordy Escort RS.
Kdy a kudy se Rallye Šumava Klatovy pojede
Historické vozy odstartují závod ve tři hodiny odpoledne z klatovského
náměstí Míru (
soudobé v půl šesté) a jak se už stalo tradicí, budou nejprve směřovat na tradiční okruhovou zkoušku k
Čínovu. Ta bude prologem obou sekcí páteční etapy, z jejího cíle se pak posádky přesunou na start rychlostní zkoušky, která bude jednou z největších novinek letošního ročníku. Pojede se
nedaleko státních hranic v okolí Chudenína. Třetí a šestou rychlostní zkouškou pak bude
populární Koráb, startující letos už u Bukové. Na jejích dvaceti kilometrech si najdou své obtížné pasáže jezdci, spokojeni na početných a přehledných diváckých místech (
Slavíkovice, Černíkov, Němčice) budou jistě i diváci. Závěr erzety se bude odehrávat ve sjezdu dolů z vrchu Koráb, který je dlouhodobě zaslíben motoristům i turistům.
Sobotní etapa pak bude zahájena už osvědčeným způsobem – tedy ranní erzetou v blízkosti janovické servisní zóny. Ale pozor, ta bude mít při třetím roce svého zařazení už třetí zcela odlišnou podobu. Sobotní etapa bude mít na programu samozřejmě i
náročné rychlostní zkoušky v okolí Sušice a Vacova, které doznaly oproti svým minulým podobám také různých změn, stejně jako servisní areál v Rozvojové zóně v
Janovicích nad Úhlavou. I v sobotní etapě bude úkolem jezdců projet všechny rychlostní zkoušky dvakrát.
Cíl soutěže bude pro úspěšné účastníky tradičně nachystán na
klatovském náměstí Míru, kam se vozy dostaví
v sobotu odpoledne.