Základem projektu, který měl svou premiéru v roce 2006 v Paříži, jsou interaktivní expozice
Brána do světa tvořivé lidské fantazie,
Labyrint světla,
Leporelohra, Golem, Sensorium a
Play inspirované dílem humanistického myslitele
J. A. Komenského Labyrint světa a ráj srdce. Scénář výstav vychází ze zkušeností nabytých při interaktivních výstavách Hnízda her – Galerie Rudolfinum 2000 a Zahrada fantazie a hudby – česká expozice na EXPO 2005 v japonském Aichi.
Dotýkat se je nutné
V pořadí již sedmá výstava v rámci projektu
Orbis Pictus Play je jedinečná v tom, že se návštěvník zapojuje do hry a oživuje tak vystavené exponáty. Vystavené objekty jsou nástroje, z nichž tvůrčí dílo vzniká teprve po zapojení aktivní fantazie diváka. Projekt tak nejenom zrcadlí sílu tvořivé touhy po poznání, ale dokazuje, že fenomén hry dokáže fungovat jako univerzální komunikační prostředek bez ohledu na národnost, náboženství či věk, a tím zhmotňuje a rozvíjí nadčasové myšlenky Jana Amose Komenského.
Hlavní částí expozice Vikýře Play je pět podkrovních komůrek, patřících k jednotlivým oknům půdy. Z těchto oken je magický výhled na chrám svatého Mikuláše a Malostranské náměstí. Některé nástroje podkrovní komůrky propojují, některé jsou posazeny na podlaze mezi nimi a jiné visí ze stropu jako netopýři.
Výstava je plánovaná jako proměnlivá a vždy nabízející nové podněty i návštěvníkům, kteří se vracejí.