Pražský hrad zve od 13. června do 7. září 2025 do Královského letohrádku na výstavu Jan Pištěk – Skryté příběhy. Výstava je výběrem zásadních děl umělce i chronologickou rekonstrukcí stylových proměn jeho tvorby.
Jan Pištěk (nar. 1961) patří ke generaci tvůrců, jež vstoupila na uměleckou scénu v polovině osmdesátých let a zásadně formovala celé
porevoluční období. Je bytostně spjat s
postmodernou, která jej uvedla do kosmopolitního prostředí i rozšířeného pojetí obrazu a obraznosti. Z postmoderního přístupu vyrůstá Pištěkův
zájem o znak, tvarovou skladebnost a technologický proces vzniku malby, stejně jako její filozofický rozměr.
Vedle volné tvorby se v letech 1997 až 2002 coby
kostýmní výtvarník věnoval také
práci pro film a divadlo. Se svým otcem Theodorem Pištěkem spolupracoval na rozsáhlých amerických produkcích natáčených v České republice a výpravných českých muzikálech. Samostatně se pak podílel na projektech divadla bratří Formanů na lodi Tajemství a v Národním divadle.
Výstava v
Královském letohrádku na
Pražském hradě je chronologickou rekonstrukcí formativních dějů, konceptuálních a stylových proměn, jimiž Pištěkova tvorba prošla. Zároveň je
výběrem jeho klíčových děl – figurují v něm některé z realizací z velkých státních i soukromých sbírek, ale také nová tvorba z posledních let, v níž se Pištěk navrací k oblíbeným tématům. V působivém prostředí Královského letohrádku se tak odvíjí příběh malířovy tvorby počínaje rokem 1988 až po současnost.
Kurátorkou výstavy je
Barbora Kundračíková.
Prozkoumejte výstavu Jana Pištěka v Královském letohrádku na Pražském hradě, prezentující klíčová díla a stylovou evoluci umělce od 13.6. do 7.9.2025.
Výstava probíhá od 13. června do 7. září 2025.
Koná se v Královském letohrádku na Pražském hradě.
Hlavním tématem je chronologická rekonstrukce a výběr klíčových děl Jana Pištěka.
Výstava pokrývá formátivní a stylové proměny umělce od roku 1988 až po současnost.
Na výstavě jsou zastoupena klíčová díla ze státních i soukromých sbírek i novější tvorba.
Kurátorkou výstavy je Barbora Kundračíková.
Ano, Jan Pištěk je bytostně spjat s postmodernou a kosmopolitním prostředím.
Ano, Pracoval jako kostýmní výtvarník pro film a divadlo v letech 1997 až 2002.
Theodor Pištěk je otec Jana Pištěka a společně spolupracovali na filmových a muzikálových projektech.
Z postmoderního přístupu vyrůstá Pištěkův zájem o znak, tvarovou skladebnost a technologický proces vzniku malby.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.