První retrospektivní výstava Freda Kramera (1913–1994), nejvýznamnějšího českého reklamního fotografa padesátých až osmdesátých let, čerpá z rozsáhlého souboru autorových prací, které po jeho smrti věnovala do sbírek Uměleckoprůmyslového musea v Praze jeho manželka.
Kramer vystudoval ve třicátých letech pražskou Státní grafickou školu pod vedením profesora Karla Nováka, u něhož o desetiletí dříve studoval také Josef Sudek. V té době se Kramer věnoval i sociální fotografii a po druhé světové válce, během níž byl internován v koncentračních táborech, se k fotografii zase vrátil. Vynikal zejména v
ateliérové práci, kde spojil výtvarný odkaz avantgardy s poučeným vnímáním tehdejších obchodních strategií.
V padesátých letech i později spolupracoval s
podniky zahraničního obchodu (Skloexport, Centrotex, Kovo ad.) i s
domácím Domem módy. Od roku 1967 do počátku devadesátých let byl externím pedagogem na pražské FAMU, kde vychoval řadu budoucích profesionálů. Těžiště výběru výstavy je v jeho pracích z šedesátých let, kdy jako jeden z mála využíval i barevnou fotografii a spolupracoval s předními grafiky. Do obecného povědomí se nejvíce zapsala jeho
tzv. Košířská madona, starší reklamní fotografie, kterou si v osmdesátých letech vybrali jako svoji značku mladí vydavatelé samizdatové kulturní Revolver Revue. Retrospektiva v
Uměleckoprůmyslovém museu má ctižádost toto povědomí podstatně rozšířit.