Lávka v Kynšperku nad Ohří spojující centrum města s levobřežní částí města (k železnici) byla původně železobetonová, dlouhá 130 m, vybíralo se u ní mýto. Jedná se o druhou nejdelší krytou lávku v ČR.
Jelikož město Kynšperk nad Ohří leželo na opačné straně řeky Ohře něž železniční trať, vzrostla potřeba jejího řádného přemostění. Přímé spojení tímto směrem umožňovala stará dřevěná lávka, kterou ale často poškozovalo rozvodnění přicházející nejčastěji při jarních táních a jež navíc nedovolovala přepravu těžších nákladů.
Proto byl za pivovarem na místě užšího říčního toku postaven v letech 1875 a 1876 na kamenných pilířích železný most. Po odkopání svahu spadajícího k řece byla k němu od města přivedena silnice, jež pak na druhé straně pokračovala přes železniční trať do Pochlovic. Až regulace Ohře pod městem umožnila nahradit v letech 1923 a 1924 staré dřevěné přemostění novou betonovou lávkou. Řeku překlenula skoro 130 m dlouhým chodníkem, který v úseku nad říční hladinou rámoval výrazný mostní oblouk.
Most i lávka, jež na konci druhé světové války zničily německé vojenské jednotky, nahradily zprvu provizorní dřevěné přechody postavené za pomoci vojska. Dřevěnou lávku poškodila v roce 1950 povodeň, po níž vystavěly místní komunální podniky na jejím místě lávku novou s krytou mostovkou. Provizorní dřevěný most nahradila stavba železobetonového přemostění provedená až v letech 1955 až 1957.
Konstrukce 63 m dlouhé dřevěné lávky je velmi silná, je po rechli v Českém Krumlově nejdelší dřevěnou lávkou u nás. Celkem má most v konstrukci střechy 65 krokví, dále 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin. Je to jedna z nejdůmyslnějších konstrukcí v Česku.