Lávka v Kynšperku nad Ohří spojující centrum města s levobřežní částí města (k železnici) byla původně železobetonová, dlouhá 130 m, vybíralo se u ní mýto. Jedná se o druhou nejdelší krytou lávku v ČR.
Jelikož město
Kynšperk nad Ohří leželo na opačné straně
řeky Ohře něž železniční trať, vzrostla potřeba jejího řádného přemostění. Přímé spojení tímto směrem umožňovala
stará dřevěná lávka, kterou ale často poškozovalo rozvodnění přicházející nejčastěji při jarních táních a jež navíc nedovolovala přepravu těžších nákladů.
Proto byl za
pivovarem na místě užšího říčního toku postaven
v letech 1875 a 1876 na kamenných pilířích
železný most. Po odkopání svahu spadajícího k řece byla k němu od města přivedena silnice, jež pak na druhé straně pokračovala přes železniční trať do Pochlovic. Až
regulace Ohře pod městem umožnila nahradit v letech 1923 a 1924 staré dřevěné přemostění
novou betonovou lávkou. Řeku překlenula skoro 130 m dlouhým chodníkem, který v úseku nad říční hladinou rámoval výrazný mostní oblouk.
Most i lávka, jež na konci druhé světové války
zničily německé vojenské jednotky, nahradily zprvu provizorní dřevěné přechody postavené za pomoci vojska. Dřevěnou lávku poškodila v roce 1950 povodeň, po níž vystavěly místní komunální podniky na jejím místě
lávku novou s krytou mostovkou. Provizorní dřevěný most nahradila stavba železobetonového přemostění provedená až v letech 1955 až 1957.
Konstrukce 63 m dlouhé dřevěné lávky je velmi silná, je
po rechli v Českém Krumlově nejdelší dřevěnou lávkou u nás. Celkem má most v konstrukci střechy 65 krokví, dále 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin. Je to
jedna z nejdůmyslnějších konstrukcí v Česku.
Objevte kouzlo unikátní dřevěné lávky v Kynšperku nad Ohří, která je s délkou 63 metrů jednou z nejdůmyslnějších konstrukcí v Česku.
Dřevěná lávka v Kynšperku nad Ohří je dlouhá 63 metrů.
Stará dřevěná lávka umožňovala přímé spojení mezi centrem města a levobřežní částí města k železnici.
Nová lávka byla postavena, protože stará dřevěná lávka byla často poškozena povodněmi a nedovolovala přepravu těžších nákladů.
Pro novou lávku postavenou v roce 1950 byly použity materiály pro krytou mostovku.
Dřevěná lávka byla poškozena povodní v roce 1950.
Po druhé světové válce byla zničená lávka nahrazena provizorními dřevěnými přechody postavenými za pomoci vojska.
Původní lávka před její rekonstrukcí byla dlouhá 130 metrů.
Současná dřevěná lávka má v konstrukci střechy 65 krokví, 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin.
Lávka má velký význam pro spojení města s levobřežní částí a železniční tratí, což je klíčové pro komunikaci a transport v regionu.
Železobetonová lávka byla znovu postavena v letech 1955 až 1957.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.