Most u obce Borovsko vedoucí do nikam téměř zatopila Želivka. Dálniční trasa se zde začala budovat roku 1939 stavební firmou J. Domanský z Prahy. K uvedení do provozu však nedošlo a o dvacet let později musela být trasa pozměněna kvůli napuštění přehrady Švihov řekou Želivkou.
Stavba
mostu u obce Borovsko byla zahájena v červenci roku
1939 pražskou stavební firmou J. Domanský, jako součást zamýšlené dálnice Praha – Brno. Železobetonový oblouk s rozpětím 100 m a šířkou mostovky 22 m měl překlenout Sedlický potok. Práce pokračovaly až
do roku 1942, kdy byly zastaveny kvůli nedostatku materiálu, a dalšího pokračování se stavba dočkala až po válce v letech 1945 – 1950. Most byl v prosinci roku
1952 zkolaudován, ale
provozu se nikdy nedočkal.
V pozdějších letech bylo sice rozhodnuto o výstavbě dálnice
D1, ale také o stavbě
vodní nádrže Švihov na Želivce, která je dnes zásobárnou pitné vody pro Prahu. Tím všechny plány na využití mostu skončily. Stavba zůstala
opuštěna a téměř zatopena vodou přehrady. Nedaleko se pak nalézá dostavěný, ale rovněž neužívaný dálniční most u
Hulic.
Most (označovaný jako Hitlerův most aneb český Avignon) se dnes nachází v
1. ochranném pásmu a tím je veřejnosti
nepřístupný. Dostat se k němu je možné pouze v
rámci exkurze organizované
Vodním domem Hulice.