Po přerušení provozu v roce 2022 úzkokolejných tratí JHMD z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně se od srpna 2024 na trať vrátil život. Vlaky zatím jezdí denně z Nové Bystřice do Hůrek. Parní lokomotivy jsou v provozu ve čtvrtek, pátek a sobotu.
Jeli jste někdy parním vlakem? Pokud ne, můžete vyzkoušet zážitkové jízdy úzkokolejkou a vybrat si z parních nebo dieselových vlaků, které se vypravují na cestu během letní sezóny. Projeďte se po poslední úzkorozchodné železnici v Čechách.
Lidem z okolí jindřichohradecké tratě, obcím i turistům vlaková doprava citelně chyběla. Zatím se podařilo obnovit provoz na trati Nová Bystřice – Hůrka. Vlaky vyjíždějí z nádraží Nová Bystřice v 9:00, 11:00, 14:00 a 16:00 hodin.
Jízda úzkokolejkou – parní vlaky nebo nostalgický diesel
Trasa: Nová Bystřice – Hůrky a zpět
Vyjíždí se z Nové Bystřice romantickou krajinou České Kanady k malé stanici Albeř, následuje průjezd oblíbeným kempem Osika. Lesním úsekem pak dojedete do jedné z nejkrásnějších stanic na naší trati – Hůrky. Zde bude následovat krátká přestávka, při které se můžete občerstvit v bistru a při tom sledovat vlakovou četu při práci. Následně se stejnou cestou vrátíte zpět do Nové Bystřice.
Celý zážitek trvá cca 90 minut. Jedeme každý den z nádraží v Nové Bystřici v těchto časech:
9:00 ranní jízda
11:00 dopolední jízda
14:00 poobědová jízda
16:00 odpolední jízda
!!! Jízdenky je lepší zakoupit předem, v některé dny jsou jízdenky zakoupené online cenově zvýhodněné!!!
Jízdenky k zakoupení na https://uzkokolejky.cz/jizdenky/ nebo v bistru na nádraží v Nové Bystřici.
Poslední úzkokolejka v Čechách
V jihovýchodních Čechách, v půvabném, zasněném kraji lesů, kopců, rybníků
České Kanady najdete něco, co jinde nabídnout prostě nemohou:
poslední úzkorozchodnou železnici v Čechách. Od roku 1897 neodmyslitelně patří ke koloritu Jindřichohradecka dvě lokálky s rozchodem kolejí pouhých 760 mm. Obě tratě,
Jindřichův Hradec – Nová Bystřice i
Jindřichův Hradec – Obrataň, dodnes slouží svému původnímu účelu, každodenní osobní a nákladní dopravě. Jsou však také významnou technickou památkou a jednou z nejnavštěvovanějších turistických zajímavostí regionu. Trať
do Nové Bystřice je dlouhá
33 km, severní větev úzkokolejky do
Obrataně měří
46 km.
Malebná nádražíčka a zastávky decentně ukryté před shonem dnešní doby v lesním tichu jen podtrhují romantiku cesty. Mezi ty nejkrásnější patří například
lesní zastávka Kaproun. Od nich vychází hustá síť turistických a cykloturistických tras propojujících další zajímavosti okolí.