Od 10 až do 18 hodin byl pro návštěvníky akce na historickém náměstí Zachariáše z Hradce v Telči připraven bohatý kulturní program – ze své lásky k jídlu se vyznal například Martin Zounar nebo Naďa Konvalinková, dále diváky bavili Milan Drobný, Marek Ztracený, Jakub Smolík, Naďa Urbánková, Karel Kahovec, Dixieland Jazz Band Telč nebo skupina Rangers.
Bohatý doprovodný program, který zabral skoro celou plochu náměstí, představil návštěvníkům velké množství gastronomických lahůdek nejen z Vysočiny. Asi největší úspěch u dětí měly živé ovce ve výběhu
Biofarmy Javořice Lhotka, jejíž pracovníci také nabízeli výborné mošty, medovinu a lesní med.
Biofarma Sasov zase představila sortiment masných výrobků – ochutnával se bio-uherák, bio-lovečák nebo bio-klobásy.
Biofarma Slunečná pak přichystala výtečné sýry. Velmi živo bylo u stánku
Hotelu Pod Sluncem, který na náměstí prezentoval svoji koštovnu U Vodníka.
Porčův Mlýn přivezl plné auto vynikajícího domácího chleba, který výtečně chutnal namazaný domácím sádlem se škvarky. Dobré pečivo a klobásky na grilu nabízelo
Pekařství Marek z Telče,
Cyrilovo pekařství zase přivezlo do srdce Vysočiny pravé valašské frgály. Nechyběly ani Štramberské uši z pekárny
Bohumily Šuterové. U stánku s cedulkou
Medový perník Janoš si mohli návštěvníci ozdobit vlastní perník a ten si pak samozřejmě odnést nebo sníst. A kdo měl sladkého málo, mohl ještě navštívit stánek rodinné
chocolaterie Kamila, která nabízela luxusní čokoládové pralinky. Naopak vyznavači masových jídel si pochutnávali na pečených kolenech ze
Švejk Restaurantu Telč.
Také milovníci zlatavého moku si přišli na své – na místě se prezentoval
Pivovar Jihlava s pivem Ježek,
Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod s pivem Rebel a
Pivovar Kozlíček představil svá Javořická piva. Živo bylo také ve stánku
Vinařství Koráb, kde si mohli kolemjdoucí zkusit natahování vína koštýřem nebo ochutnat vína poslepu. Nemohl chybět ani první letošní burčák, kterého se u stánku vinařství
Perla vín vypilo více než 200 litrů. Na náměstí v Telči se také prezentovalo
Mladé vinařství, které vzniklo teprve nedávno, ale díky svému nadšení už produkuje výborná vína.
Z nedalekého Pelhřimova dorazilo
Muzeum rekordů a kuriozit, které mj. přivezlo obrovskou naběračku nebo kávovou lžíci. Své místo na telčském náměstí našlo také
Národní zemědělské muzeum – Kačina a
Národní zemědělské muzeum – Valtice, které návštěvníkům přichystalo zajímavé střípky z historie zemědělství, vinařství a ovocnářství. Vydavatelství
Mladá fronta pak ve svém stánku nabízelo gastronomický
měsíčník F.O.O.D. a kuchařské knihy.
Museum čokolády Choco-Story zase přivezlo spoustu sladkých neřestí a
Městské muzeum a galerie Dačice mělo na svém stánku kompletní průřez cukrovým sortimentem.
Pokud měl některý z návštěvníků špatné svědomí z množství snědených lahůdek, mohl se u stánku Musher.CZ projet na koloběžce nebo si v prezentaci firmy Dvoukolky.CZ vyzkoušet rovnováhu na vozítku Segway. Nechyběl ani stánek Vrbenské keramiky a řemesel, kde si hlavně děti mohly vyzkoušet malování na textil, sádrové odlitky nebo výrobu bižuterie. A své místo mělo na náměstí pochopitelně hostitelské město Telč a krajská agentura Vysočina Tourism.
Svůj infostánek měl v Telči také oblíbený turistický portál Kudy z nudy, kam si lidé mohli přijít načerpat inspiraci pro gurmánskou dovolenou v Česku. Návštěvníci mohli také vyhrát zajímavé ceny od portálu Kudy z nudy a jeho partnerů. Každý příchozí navíc dostal speciální slevovou knížku, která mu umožní návštěvu vybraných turistických aktivit za zvýhodněnou cenu.
Během celého dne lidé hlasovali o nejtypičtější národní specialitu. Nominaci tradičních českých jídel provedli odborníci v rámci projektu Czech Specials, v Telči mezi 430 odevzdanými hlasy vévodilo vepřo knedlo zelo (34 % hlasů) následované svíčkovou (22 %) a pečenou kachnou.
Dny domácího cestovního ruchu měly za cíl představit veřejnosti možnosti aktivního trávení volného času v Česku a zábavnou formou jim prezentovat turistické nabídky v oblasti zážitkové, poznávací a aktivní dovolené, lázeňství a české gastronomie. Akce byly součástí kampaně Dovolená v Česku – to letí, která je spolufinancována Evropským fondem pro regionální rozvoj.