Akce byla pro nepříznivé počasí zrušena. Termín se překládá na 5. až 8. 6. 2025.
Máte rádi hory a automobilové veterány? Pak byste
od 12. do 15. září 2024 měli být svědky
elegantní jízdy historických vozidel Trofeo Niké. Některá z aut jsou více než stoletá, a přesto i ona během čtyř dnů absolvují po vlastí ose
více než 260 kilometrů po moravskoslezských silnicích. Pro posádky historických vozů je akce kombinací sportovních, kulturních a společenských zážitků a možností představit vzácné stroje široké veřejnosti. Nenechte si ujít neskutečnou
krásu na čtyřech kolech s doprovodným programem.
Cílem
Trofeo Niké je propojit
technickou krásu historických vozů
s přírodními a architektonickými
skvosty České republiky. V čele jízdy veteránů třemi moravskými kraji nebude chybět
závodní Tatra Karla Lopraise, která se doposud zúčastnila všech 24 ročníků akce. Za jejím volantem bude
Karlův synovec Milan Loprais. Na zastávkách veteránského poutování i při průjezdech se na tvářích lidí objevuje úsměv. Trofeo Niké tak nejen vzdává hold historii, kumštu a řemeslu našich předků, ale také rozdává radost fanouškům auto-moto historie i náhodným chodcům a turistům.
Za veterány do Beskyd i Jeseníků
V
pátek 13. září bude
Trofeo Niké projíždět
Zlínským krajem. Jezdci navštíví
Pustevny,
Valašské muzeum v přírodě –
Dřevěné městečko i Masarykovo náměstí v
Rožnově. Během
soboty 14. září se veteráni přesunou dlouhou jízdou pod horami do
Jeseníků a kolona veteránů projíždět lázeňskými místy
Olomouckého kraje. Zastaví se například ve
Vrbně pod Pradědem u kostela, v
Jeseníku na náměstí a
Priessnitzových lázních, dále pak v
Dolní Lipové ve
Schrothových léčebných lázních a ve
Wellness Hotelu Peras v Ludvíkově. V
neděli 15. září je na programu výjezd na
Ovčárnu a tradiční zastávka v
Horských lázních Karlova Studánka, jejíž součástí bude i koncert ambasadorů
Trofeo Niké, sólistky
Státní opery Národního divadla Andrey Toegel Kalivodové a zpěváka Martina Maxy v doprovodu smyčcového orchestru Jeseník. Vstup na koncert je volný.
Nejstarším vozidlem v koloně historický vozů bude
Maxwell z roku
1917. Americký vůz má loukoťová dřevěná kola a jde o přímého předchůdce značky Chrysler. Nejstarším zástupce evropských automobilek bude francouzský čtyřdveřový pětimístný sedan
Panhard-Levassor SS X36 z roku
1923. K zajímavým vozům patří také
Bentley Special Roadster z roku
1937 s hliníkovou karosérií, schopný jet rychlostí až
145 km/hod. nebo další britský vůz, Bristol 400 z roku 1950. Ve své době luxusní auto nezakrývá inspiraci předválečným vozem
BMW 327, vyrobeno ho bylo pouze 487 kusů. Vůbec poprvé se podhorské jízdy zúčastní autobus, konkrétně ve
Vysokém Mýtě v roce 1973 vyrobený linkový model
Škoda Karosa ŠL 11. Více než osmitunové vozidlo bude svou velikostí i hmotností kontrastovat s jednomístným motocyklem
ČZ 175 z roku 1937, který vyvinula
Česká Zbrojovka Strakonice. Motocykl, který bez provozních kapalin váží pouhých 97 kilogramů, bude řídit jeho slovenská majitelka.
V
historicky nejmladších vozech pojedou příbuzní Karla Lopraise: syn Tomáš bude řídit automobil
Tatra 613 z roku 1991 a v čele kolony pojede
Tatra T815 4x4 vedená synovcem Milanem.