Oblíbený cíl milovníků technických památek a rodin s dětmi,
Muzeum městské hromadné dopravy v
Praze ve
střešovické vozovně, bývalo dosud otevřené jen v hlavní sezoně. Od ledna 2019 je vše jinak: více než čtyři desítky historických vozidel a stovky modelů, fotografií, historických dokumentů, jízdenek a plánků si můžete přijít prohlédnout také v zimě!
Až do 31. března je otevřeno každou sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. Vstupenky se prodávají v pokladně muzea, vstupné pro dospělé stojí 100 Kč, pro děti od šesti do patnácti let 60 Kč a děti do šesti let mají vstup zdarma.
Návrat slavné tramvaje T3
Mimo
muzea MHD se i v zimních můžete svézt
nostalgickou linkou číslo 23, která je plně obsluhována legendárními historickými vozy tramvají
typu T3. Nostalgická linka je v provozu v úseku
Zvonařka – Bruselská – I.P.Pavlova – Štěpánská – Karlovo náměstí – Novoměstská radnice – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Hellichova – Malostranské náměstí – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Brusnice – Pohořelec –
Malovanka. Na lince platí standardní jízdné dle Tarifu PID a tramvaj jede denně přibližně od 8:30 hodin do 19:00 hodin, v intervalu 30 minut.
Pro úplnost dodejme, že
nostalgická tramvajová linka číslo 41 jede od 28. března 2020 o sobotách, nedělích a svátcích od 12:00 přibližně do 17:00 hodin. Jízdné na historické lince je pro dospělé 35 Kč, pro děti do 15 let, kočárek s dítětem, ZTP a důchodce nad 70 let činí 20 Kč.
Nostalgická jízda metrem a další zážitky
Pro milovníky pražské městské hromadné dopravy pořádá
Dopravní podnik hlavního města Prahy jízdy historickou soupravou pražského metra.
Nejbližší termíny jsou v
sobotu 18. ledna 2020, kdy se vydá
historický vlak 810+010 KŽC a souprava metra Ečs z
Hlavního nádraží přes stanici Praha – Krč až
do depa Kačerov, a to po vlečce
V sobotu
15. února 2020 se zájemcům poodkryje
zákulisí depa Zličín, odkud vás z místních úrovňových lávek následně organizátoři svezou nedávno dokončenou a zprovozněnou historickou soupravou metra
typu 81-71 za nevšedním poznáním zajímavých
míst a zákoutí trati B.
Dne
14. března se bude konat opět jízda
historickým vlakem 810+010 po trase C.
Co možná nevíte o pražské MHD
- Zlatým písmem je v historii pražské městské hromadné dopravy zapsáno datum 23. září 1875: tehdy poprvé vyjela do pražských ulic koněspřežná tramvaj, lidově zvaná koňka. První trasa vedla od dnešního Národního divadla přes Příkopy a Poříčí ke karlínské Invalidovně.
- V systému MHD je zařazena i pozemní lanová dráha na Petřín. Stavěla se současně s Petřínskou rozhlednou v roce 1891 a v dobách svého vzniku představovala technickou senzaci: s 396,5 m dlouhou tratí byla v té době nejdelší v Rakousko-Uhersku. Dnes jezdí lanovka na Petřín celoročně kromě pravidelné jarní a podzimní výluky.
- První plány pražského metra vznikly už v roce 1926, stavět se začalo ale až v lednu 1966. Podobně dlouho čekalo na přemostění Nuselské údolí; plány existovaly už na počátku 20. století, Nuselský most ale vyrostl až v 60. a 70. letech. Most má dvě patra; po horním vede frekventovaná magistrála, ve spodním jezdí metro.