Dnešní
podnik Škoda Auto, který v
Mladé Boleslavi v roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement, patří k několika světovým automobilkám s více než stoletou tradicí.
První "Škodovka" vlastně nebylo auto. Byl to
bicykl postavený v roce
1895 mechanikem Václavem Laurinem a knihkupcem Václavem Klementem. Kromě křestního jména měli společné ještě další věci – vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům. Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami. A vlastenecky ho pojmenovali "Slavia".
U těchto skromných začátků ale nezůstalo. Dva přátelé brzy přešli ke stavbě motocyklů, které patřily mezi první na světě. A zanedlouho už sbírali vítězství v závodech a rychlostní rekordy. Tyto úspěchy zakladatele povzbudily k tomu, aby přidali dvě další kola. Zrodila se "Voiturette A" a s ní i rodová linie automobilů, která řadí značku Škoda mezi nejstarší automobilky na světě.
V roce 1925 se firma Laurin & Klement spojila se strojírenským podnikem Škoda Plzeň a dosáhla svého průlomového úspěchu s modelem Škoda Popular. V průběhu celého dvacátého století, včetně dvou světových válek a centrálně plánovaného hospodářství dob socialismu společnost Škoda nikdy neztratila odhodlání vyrábět vozy špičkové kvality. Hladký přechod do vlastnictví skupiny Volkswagen v roce 1991 jen posílil tuto vášeň vytvářet budoucnost postavenou na úspěšné minulosti.
Moderní závod, který zabírá téměř polovinu města Mladá Boleslav, nostalgicky využil historický výrobní objekt pro muzejní expozice a restaurátorské dílny automobilových veteránů. Příběh značky mapuje
Škoda Auto Muzeum, otevřené celoročně a denně, po předchozí domluvě dokonce můžete navštívit i výrobní haly.
Tajemné logo Škoda
Logo se slavným „okřídleným šípem” bylo
poprvé použito v roce 1926. Jeho původ je zahalen tajemstvím. Někdy se tvrdí, že autorem nápadu (stylizovaná hlava Indiána s čelenkou o pěti pérech) byl obchodní ředitel společnosti Škoda Plzeň, T. Maglič. Modrobílé kruhové logo, doplněné o doprava
letící šíp se stylizovaným ocasem, je v současnosti používáno na některých Škoda Originálních dílech (například na sklech oken nebo blocích motorů).
I když je logo Škoda auto vnímáno jako jedna z nejoriginálnějších a stylisticky nejčistších značek na světě, jeho
autor stále není znám. Černé a zelené logo, používané od roku 1999, dalo značce Škoda větší míru originality – černá symbolizuje stoletou tradici, zelená odkazuje na ekologický přístup.