Značka vznikla pod vedením
plzeňské společnosti Auto Projekt Centrum v polovině 90. let a vyrábí
jediný model: dvoumístný Gordon Roadster. Svými tvary na první pohled odkazuje jak na domácí
vozy značky Aero, konkrétně
modely Aero 30 a Aero 50 ze 30. let, tak na slavné britské roadstery. Pokud si ho objednáte a koupíte, budete mít v garáži skutečný unikát. Celkem totiž vznikly
necelé tři desítky vozů.
Sen o krásném autu
Na samém začátku byl
sen stvořit krásné auto. Základem každého vozu je hliníkový rám, karoserii tvoří díly z laminátu dílů a výlisků z ocelových plechů. Obě nápravy mají lichoběžníkové zavěšení kol na dvou trojúhelníkových ramenech, odpružení nastavitelnými vinutými pružinami, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a drátová kola.
První Gordon Roadster se na silnicích objevil v roce 1997. Zatímco vozy první série používaly čtyřválcový motor Ford Zetec-E 1.8 16V, 96 kW (130 HP), vozy druhé série byly vybaveny šestiválcovým motorem Ford Duratec-ST 3.0 V6, 166 kW (226 HP). V roce 2010
Automobilové závody Gordon ve spolupráci se
Západočeskou univerzitou v Plzni vyvinuly
elektrickou odlehčenou verzi vozu Gordon Roadster s označením EHR 10 (Electric hot rod). V září téhož roku získal společný konstrukční tým s tímto vozem dělené
1. místo v soutěži o nejzajímavější prototyp českého elektromobilu. Při jízdních zkouškách dokázal tento prototyp opakovaně ujet vzdálenost 230 km na jedno nabití akumulátorů.
Gordon Roadster třetí série
V roce 2021 se zrodila
třetí série, tentokrát s motorem FM EP6 FADTX Euro VI, 164 kW (223 HP). Pořád je to ale starý dobrý
Gordon: dvoumístný sportovní automobil s motorem vpředu, pohonem zadních kol a skládací střechou, výkonný a elegantní, s excelentními technickými parametry a rychlou akcelerací. Při jeho řízení prý zažijete pocity řidičů ze zlatého věku automobilismu, ovšem provázené technickým komfortem moderních vozů.
Můžete se vsadit, že všude, kam s Gordonem vjedete, budete budit pozornost a užívat si obdivné pohledy okolí. Roadster totiž má vyvážené proporce, jedinečné křivky předních a zadních blatníků i elegantní chromové detaily. Novinka ze třetí série putuje k zákazníkovi až po odjetí zhruba tisícovky kilometrů, během nichž se důkladně testuje a seřizuje. Auto má dvouletou záruční dobu a je k mání přibližně za 1,8 milionu českých korun.
Gordon Roadster: auto postavené na míru
Hlavní předností malosériového dvoumístného roadsteru je
stavba vozu na míru. Každý kousek je jedinečnou ruční prací a noví majitelé při předávání auta mimo jiné dostávají
fotografickou dokumentaci celého výrobního procesu. Obavy nemusíte mít ani z případných oprav: důležité díly dodávají renomovaní výrobci a dají se opravit téměř po celém světě, ostatní originální díly prý dokáže opravit nebo vyrobit zručný technik v běžné autodílně.
Klienti si mohou vybrat nejenom barvy karoserie a interiéru, ale také cokoliv z široké doplňkové výbavy.
Dobové oblečení, kožená kukla na hlavu, klasické brýle, kožené rukavice, fajfka, kožený kufr na zavazadla nebo
vak na golfové hole se postarají o to, aby cestování s roadsterem mělo dobový šmrnc.
Automobilka Gordon byla založena v roce 1997.
Jediný model, který vyrábí automobilka Gordon, je dvoumístný Gordon Roadster.
Design Gordon Roadster odkazuje na domácí vozy značky Aero, konkrétně modely Aero 30 a Aero 50 z 30. let, a také na slavné britské roadstery.
V první sérii byl použit čtyřválcový motor Ford Zetec-E 1.8 16V, 96 kW (130 HP) a ve druhé sérii šestiválcový motor Ford Duratec-ST 3.0 V6, 166 kW (226 HP).
Elektromobilní verze Gordon Roadster, označená EHR 10, vyvinuta ve spolupráci se Západočeskou univerzitou, získala v soutěži o nejzajímavější prototyp českého elektromobilu dělené první místo a mohla ujet 230 km na jedno nabití akumulátorů.
Třetí série Gordon Roadster je vybavena motorem FM EP6 FADTX Euro VI, 164 kW (223 HP). Je to dvoumístný sportovní automobil s motorem vpředu a pohonem zadních kol, skládací střechou a rychlou akcelerací.
Gordon Roadster má vyvážené proporce, jedinečné křivky předních a zadních blatníků a elegantní chromové detaily.
Můžete vybrat barvy karoserie a interiéru, a také doplňkovou výbavu jako dobové oblečení, koženou kuklu, klasické brýle, kožené rukavice, fajfku, kufr na zavazadla nebo vak na golfové hole.
Portál Kudy z nudy pravidelně představuje příběhy tradičních českých značek včetně firem Baťa, Thonet, Botas, Moser a automobilových značek jako Škoda, Tatra a Kaipan.
V muzeu automobilů Tatra v Kopřivnici se můžete seznámit s legendárními vozy automobilky, jako jsou Tatra 11, Hadimrška, proudnicové tatrovky a další, které objely celý svět.